- Części rowerowe
- Suporty
- TOKEN Suport BB841T-46 TBT
TOKEN Suport BB841T-46 TBT
małopolskie
Wysokiej klasy suport wykonany w taki sposób aby zminimalizować skrzypienie oraz optymalnie chronić łożyska. Suport ten nie tylko doskonale rozwiązuje problem z hałasem ale również usztywnia oś korby czyniąc nasz napęd jeszcze wydajniejszym. NINJA - to nowa seria naprawdę komponentów najwyższej jakości. Wszystko dopracowane perfekcyjnie w celu osiągnięcia najwyższej wydajności. Frame: PF30 Cranks: Shimano (24mm) - SRAM GXP z adapterem R246 Bearings: TBT Product Code: BB841T - 46 TBT Weight : 135 g / set Suport NINJA firmy TOKEN to bez cienia wątpliwości najbardziej innowacyjna i najnowocześniejsza konstrukcja na rynku. Jak dokładnie wygląda ten suport (wersja BB841T-41) możecie sobie dokładnie obejrzeć z każdej strony klikając poniższy obrazek: *** Ogólne informacje na temat suportów serii NINJA 1) Wygląd. Produkty TOKEN charakteryzują się niepowtarzalnym wzornictwem. Firma niesamowicie dba, aby jej produkty były jedyne w swym rodzaju. Również NINJA już od pierwszego spojrzenia zwraca uwagę na swoją wyjątkowość. 2) Waga – ok 100 g (dla BB841T-41) - czyni go jednym z najlżejszych suportów tego typu na rynku Porównaliśmy ją z innymi suportami, które mają podobna konstrukcję (miski są ze sobą skręcane na sztywno). 3) Łożyska Łożyska TBT spełniają wymogi ABEC 5 – taka klasa łożyska sprawia, że toczą się one niesamowicie lekko. Konstrukcja TBT zapewnia również ponadprzeciętną trwałość. W tańszych rozwiązaniach NINJA stosuje łożyska Premium. Charakteryzują się one również wysoką trwałością i niskimi oporami toczenia. 4) Łatwa wymiana łożysk. W suportach NINJA łożyska daje się łatwo wymienić. Praktycznie bez wyciągania suportu z ramy. Jest to spora oszczędność i udogodnienie jeśli łożyska zostaną wyeksploatowane. 5) Innowacyjna obudowa miski suportu. Wykonana z niezwykłą precyzją (tolerancja 0.05mm) ze specjalnego tworzywa obudowa, posiada rewelacyjne właściwości. Materiał ten jest specjalną mieszanką tworzywa sztucznego i włókna. Tworzy on materiał kompozytowy, który doskonale podaje się precyzyjnej obróbce. Suporty konkurencji obudowę maja wykonaną najczęściej z stopów aluminium co prócz wagi ma kilka istotnych wad wiążących się z precyzją dopasowania do ramy. Stopy aluminium doskonale sprawdzają się w suportach wkręcanych jednak w konstrukcjach typu Press-fit nie jest to dobre rozwiązanie. Kompozyt użyty w suportach NINJA okazał się strzałem w dziesiątkę. Jego struktura pozwala na doskonałe dopasowanie się do ramy przez co znikają typowe problemy z jakimi borykają się suporty Press-fit. NINJA jest niesamowicie cicha, bez trzasków i innych dźwięków. 6) Montaż Łatwy i bezproblemowy. Aby miski można było równo i bezpiecznie skręcić gwint został specjalnie wyrównany i przygotowany aby nie było możliwości jego uszkodzenia. Zawsze przed montażem zapoznaj się z manualami: Installation Manual - TF24 Installation Manual - TF24 (For GXP Crankset) Installation Manual - TF24 (For BB30A & PF30A Frame) Installation Manual - TF24 (For GXP Crankset BB30A & PF30A Frame) Installation Manual - TF37 Installation Manual - TF37 (For BBright Frame) Zresztą najlepiej sposób montażu przedstawi film: 7) Uszczelnienie Suporty NINJA to jedne z lepiej uszczelnionych suportów na rynku. Główną barierą dla wody jest „dekielek” przykrywający łożysko. Składa się on z gumowej uszczelki, która specjalnie ukształtowana chroni wnętrza przed wodą zapewniając minimalne opory toczenia. Pokryty jest on również miękką gumową mieszanką, która spełnia rolę uszczelki. Skręcona korba przylegając do tej powierzchni doskonale się uszczelnia. Dodatkową ochroną jest również dobre uszczelnienie samych łożysk. Woda nie ma łatwo aby przedostać się do wnętrza suportu. Nie zapominajmy jednak, że nie ma rzeczy niezniszczalnych i np. myjki ciśnieniowe robią swoje ;-(. Suportu NINJA są jednak łatwe do przeglądu co powinno skutkować długowiecznością niespotykaną wśród suportów konkurencji. Dekielki te są dostępne jako część zamienna 8) Bezpośredni kontakt łożyska z osią korbowodu zapewnia najlepsze przenoszenie siły, jest mniej elastyczne, bardziej trwałe. 9) Shimano & SRAM W łatwy sposób możemy przystosować suport do pracy ze standardem SHIMANO lub SRAM GXP. Służy do tego dokładnie dopasowany i precyzyjny adapter Kompendium wiedzy o adapterach SRAM GXP znajdziecie tu: /adaptery-sram-gxp-aktualizacja-n-50 10) Dostępne rozmiary: Ninja w zasadzie dostępna jest w wszystkich rozmiarach suportów typu Press-fit dotępnych na rynku. Frame Cranks Bearings Product Code Weight BB86, BB89.5 & BB92, BB30 & PF30 Shimano (24mm) TBT TF24 - TBT Premium TF24 BB86, BB89.5 & BB92 Shimano (24mm) TBT BB841T - 41TBT 100 g / set Premium BB841T - 41 103 g / set BB30 Shimano (24mm) TBT BB841T - 42TBT 120 g / set Premium BB841T - 42 123 g / set PF30 Shimano (24mm) TBT BB841T - 46TBT 135 g / set Premium BB841T - 46 138 g / set PF30 & BB386 Shimano, SRAM GXP, BB30 & BB386 TBT TF37 - TBT Premium TF37 PF30 & BB386 BB30 & BB386 TBT TF4630 - TBT 115 g / set Premium TF4630 120 g / set PF30 Shimano (24mm) TBT TF4624 - TBT 165 g / set Premium TF4624 170 g / set PF30 SRAM GXP (24-22mm) TBT TF46GXP - TBT 165 g / set Premium TF46GXP 170 g / set BB386 Shimano (24mm) TBT TF38624 - TBT 130 g / set Premium TF38624 135 g / set BB386 SRAM GXP (24-22mm) TBT TF386GXP - TBT 135 g / set Premium TF386GXP 140g / set BBright BB30 (SRAM only) & BB386 TBT TF46BR386 - TBT 115 g / set Premium TF46BR386 120 g / set BBright Shimano (24mm) TBT TF46BR24 - TBT 125 g / set Premium TF46BR24 130 g / set BBright SRAM GXP (24-22mm) TBT TF46BRGXP - TBT 125 g / set Premium TF46BRGXP 130 g / set **** TBT - ceramiczne łożyska TBT - Tiramic Bearing Technology - ostatnio modny temat w światku rowerowym. Wszystkie liczące się firmy prześcigają się w tym temacie... ponoć można szybciej, mocniej... na pewno drożej. TOKEN ma w tym temacie wiele do powiedzenia. Kilka jego patentów zostało wykorzystane w stworzenie tych wyjątkowych łożysk. Wieloletnie doświadczenie TOKEN,a procentuje. Te dwa suporty tylko z pozoru są identyczne. Jednak różnica między nimi jest olbrzymia. Po pierwsze różnią się ceną... jeden z nich jest ponad dwukrotnie droższy od drugiego. Druga rzucająca się między nimi różnica to kolor łożysk... i już wszystko jasne Jeżeli Wasz suport TOKEN' a ma orginalnie łożyska w kolorze złotym to jest to duża szansa iż są to łożyska ceramiczne. Postaram się Wam przybliżyć trochę informacji co kryje się w takich łożyskach, dlaczego są tak drogie, co nim zyskujemy i dla kogo są przeznaczone. Jeśli decydujemy się na łożyska ceramiczne ze względu na wagę to jest to trochę kosztowny pomysł. Zaraz po wyjęciu nasze łożyska poszły do ważenia. Jak myślicie ile dzięki nim zyskujemy? Otóż okazuje się, że niewiele - w naszym przypadku łożyska ceramiczne były około dwa gramy/szt lżejsze od bardzo solidnych łożysk klasy "premium" . Łożyska cermamiczne znacząco wpłyną na wagę.... naszego portfela No dobrze.... skoro nie waga to co jest przyczyną tego iż jest to produkt tak pożądany przez większość wyczynowych rowerzystów. Bez wątpienia jest to ich trwałość oraz opory toczenia. Łożyska TBT TOKEN'a są produktem najwyższej klasy i jakości wśród łożysk ceramicznych dostępnych na rynku. Wykonane są z ceramicznych kulek i niezwykle twardej bieżni. Dzięki temu uzyskujemy bardzo niskie opory toczenia. Różnią się one od "standardowych" łożysk ceramicznych. Ceramiczne kulki wykonane są z niezwykła dokładnością. Bardzo trudny i czasochłonny jest proces wykonywania tych elementów. Ceramika nie poddaje się tak łatwo obróbce jak stal. Myślę że to jest główny czynnik wpływający na ich cenę. Wysokiej jakości ceramiczne łożyska nie mogą być tanie. Jeśli już mamy w pocie czoła wykonane kulki ceramiczne pojawia się następny problem. Są one tak twarde, że z niezwykłą łatwością uszkadzają bieżnie wykonane nawet ze stali nierdzewnej. Łożyska ceramiczne tracą wtedy rację bytu. Szybko ich opór byłby większy niż w łożyskach standardowych. Łożyska TBT zastosowane w produktach TOKEN,a pokryte są niezwykle twardym azotkiem tytanu. Co daje im złoty kolor. Dzięki czemu są nie tylko totalnie odporne na korozję ale również bieżnie pokryte tym związkiem zupełnie są niewrażliwe na niszczące działanie ceramicznych kulek. Zajrzyjmy do ich środka. Po otwarciu (bardzo solidne uszczelnienie) naszym oczom ukazuje się wnętrze. Solidnie zatopione w wysokiej jakości smarze. Smar ten bez wątpienia ma wpływ na opory toczenia. Ale jest niezbędny. Dlatego nie dajcie się zwieść filmikom przedstawiającym wiecznie kręcące się łożyska. po pozbawieniu smaru nasze łożyska też kręciły się w nieskończoność Łożyska TBT są zastosowane w wielu produktach TOKEN'a. Przede wszystkim w suportach, Spisują się w tej roli znakomicie. Ich trwałość oraz bardzo niskie opory toczenia robią duże wrażenie na użytkownikach. TOKEN w zasadzie wszystkich rodzajach suportów ma wersję z łożyskami TBT od standardowych wkręcanych BSA po najlepsze w tej chwili suporty PressFit na rynku NINJA. Np: Suport TK878EX TBT- czarny Suport BB841T - 41 TBT Dobrą robotę łożyska TBT robią w kółeczkach do przerzutek. Tutaj nie maja lekko. Ale dają radę. Zestaw kółek do przerzutki TK1733 TBT Łożyska TBT zastosowane są jeszcze w niezwykle fajnie wykonanych sterach Omega C Stery OMEGA -C83-TBT Podsumowując... dla kogo są łożyska TBT? Łożyska ceramiczne przeznaczone są dla wymagających rowerzystów. Dla osób szukających oszczędności w generowanej mocy nie ryzykując przy tym na niezawodności. Dla osób dbających o sprzęt. Łożyska te są trwałe i odporne na zaniedbania lecz jeśli o nie dbamy odwdzięczą się niesamowitą pracą przyczynając się do naszego sukcesu. łożyska, łożysko, łożyskach, ceramiczne,ceramicznych, caramika, suport, stery, pressfit, BSA, shimano, Sram **
zgłoś nadużycieOstatnio online: 29 sty 2023
Ogłoszenie wystawione do: 31 gru 2022
ID ogłoszenia: 32400363340319
Wyświetlenia: 0
Zobacz także poradniki rowerowe
Podążając za słowami chińskiego przysłowia, które mówi, że „lepiej zobaczyć coś raz niż słyszeć o tym tysiąc razy”, wybraliśmy się na wycieczkę rowerową wzdłuż polskiego wybrzeża. Wycieczka...
Od kilku sezonów na rynku rowerowym króluje hol rowerowy Trail Gator. To innowacyjny produkt, którym łączymy rower osoby dorosłej z rowerem dziecka i w ten sposób tworzymy tandem rowerowy, jednocześnie...