- Części rowerowe
- Przerzutki
- TOKEN SHURIKEN - BLACK (Shimano Dura-Ace, Ultegra)
TOKEN SHURIKEN - BLACK (Shimano Dura-Ace, Ultegra)
małopolskie
Ceramiczne łożyska, karbonowy wózek, odpowiednio duże kółeczka, minimalne opory, ponadprzeciętny wygląd, najwyższa jakość, technologia godna dzisiejszych czasów - SHURIKEN - produkt TOKENA, który okazuje się strzałem w dziesiątkę na rynku modnych ostatnio modyfikacji przerzutek wśród szosowców. Mocna konkurencja dla innych producentów produkujących tego typu wysokiej jakości wózki do przerzutek. Niczym nie odbiega od znacznie droższych produktów. Zapewnia trwałość, rewelacyjna pracę, robiący wrażenie wygląd. (foto Szczepan Bike GIANT Gorzów) ceramic speed, ceramicspeed, wózek przerzutki Shimano, Sram Wózek Shuriken - wersja czarna Szybciej, lżej, wydajniej... wyścig producentów komponentów rowerowych trwa. TOKEN należy do firm, które wiodą prym w tej dziedzinie. Długoletnie doświadczenie w produkcji wszystkiego co się obraca w naszym rowerze. Token już od wielu lat produkuje najlepsze suporty, koła oraz kółeczka do przerzutek. Przyszedł czas na cały wózek. W tej chwili dostępny do przerzutek Shimano, lecz wkrótce również dla produktów SRAM. SHURIKEN Wózek z dużymi kołami przerzutki Shuriken został zaprojektowany tak, aby był najlepszy z najlepszych . Głównym celem projektu było zwiększenie wydajności układu napędowego. Większe koła zmniejszają tarcie napędu, nie tylko dlatego, że obracają się z mniejszą prędkością obrotową, ale także zmniejszają kąt pracy łańcucha. Łożyska TBT wewnątrz kółek są wypełnione specjalnie opracowanym lekkim smarem, aby utrzymać niski opór od samego początku. Szkielet wózka wykonany jest z włókna węglowego i utwardzanej stali. Stal nierdzewna jest bardzo twarda i tworzy lekki i mocny fundament dla systemu. Koła przerzutki są wykonane z twardego stopu aluminium i pokryte powłoką PVD (phisical vapour deposition), zapewniającą długotrwałe niskie tarcie i fajną estetykę. Specjalnie dobrany profil zębów zapewnia pewną zmianę biegów i super płynną pracę. Dzięki temu rozwiązaniu niesamowicie zwiększymy wydajność naszego dotychczasowego napędu. Modernizacja przerzutki za pomocą Shuriken’a może zwiększyć pojemność napędu, jeśli nasza przerzutka ma oryginalnie krótki wózek. Jak wspomniano wyżej kółeczka przerzutki oparte są na rewelacyjnych łożyskach TBT. Gwarantuje to nie tylko bardzo niskie opory toczenia, ale również doskonałe uszczelnienie. Inni producenci często chcąc zaimponować niskimi oporami toczenia często ograniczają uszczelnienie łożysk do minimum. Łożyska TBT zastosowane w wózku Shuriken zniosą znacznie więcej. Istotna zaletą zastosowanych łożysk jest również ich dostępność za w miarę przyzwoita cenę. Więcej na temat tych łożysk można przeczytać tu: /tbt-ceramiczne-lozyska-n-49 Co zyskujemy dzięki dużym kółkom wózka przerzutki Shuriken poprawia wydajność układu napędowego niezależnie od prędkości, mocy oraz warunków jazdy Jakie są główne zalety systemu Shuriken TOKEN’a System Shuriken został zaprojektowany dla maksymalnej wydajności bez żadnych kompromisów. - Specjalnie opracowane, wypełnione smarem ceramiczne łożyska TBT zapewniają wytrzymałość i niskie tarcie. - Specjalny profil zębów umożliwia szybkie przesuwanie górnego kółka i wyjątkowo gładką pracę dolnego kółka - Pokryte materiałem PVD dzięki temu zapewnioną mamy niskie tarcie oraz efektowny wygląd. - Otwory do mocowania sprężyn z trzema bolcami dla szerokiego zakresu regulacji naciągu klatek / łańcuchów. Czy montaż Shuriken’a jest łatwy? A jeśli tak, to w jaki sposób? System kół pasowych Shuriken może być zainstalowany przez każdego doświadczonego mechanika. Potrzebne narzędzie to dobrej jakości torx T15 Czy muszę zmienić łańcuch po zamontowaniu systemu Shuriken Mimo że Shuriken potrzebuje średnio dwóch dodatkowych ogniw, zalecamy zachowanie oryginalnej długości łańcucha. Po zainstalowaniu koła pasowego należy starannie wypróbować wszystkie biegi i sprawdzić, czy jest potrzebne, aby dodać dodatkowe ogniwa łańcucha lub użyć zupełnie nowy łańcuch. Dlaczego TOKEN używa koła pasowego 12T + 19T? A Nie 16T + 16T jak większość innych marek? Lub 13T + 19T? Wszyscy wiemy, że większy krążek ma mniejszy opór, ponieważ obraca się wolniej. Jednak górne kółko ma swój limit. Jeśli jest znacznie większa niż orginale, regulacja śruby B staje się trudna, ponieważ ząb kółka dotyka największego zęba (zębatki) i pogarsza wydajność zmiany biegów, a nawet może ostatecznie doprowadzić do uszkodzenia układu napędowego. Nasze badania i rozwój pokazują, że 12T to najlepsza równowaga na górze wózka, a dolna 19T jest idealna dla wydajności i lekkości. Większość kółek przerzutki wykonanych ze stopu jest hałaśliwa. Jak TOKEN rozwiązał ten problem? Hałas łańcucha pochodzi zwykle z dolnego kólka, ponieważ łańcuch wchodzi w niego pod różnym kątem. Koło dolne 19T Shuriken zostało zaprojektowane z myślą o super płynnej pracy i jest tak ciche jak plastikowe. Czy wymiana wózka ma wpływ na zmianę przełożeń? Nie. Przy niewielkiej regulacji, system Shuriken przesuwa się perfekcyjnie za każdym razem. Aby ułatwić porównanie do podobnych produktów dostępnych na rynku polecam zerknąć na tabelkę: Montaż wózka jest bardzo łatwy. Na jego temat powstanie osobny artykuł. Jednak już teraz bardzo przejrzyście możecie również obejrzeć jak się montuje ten wózek przerzutki. Zostało to fajnie przedstawione na koreańskiej stronie Link do manuala : www.token-polska.pl/pdf/Shuriken_TK1729S_Manual.pdf Artykuł (po koreańsku) dotyczący wózka SHURIKEN : www.bikem.co.kr/article/read.php?num=11344&fbclid=IwAR2lnZmBEn89rIq5x8-1WeVvi3JyuieedX2MuDIOO-K5QINFNd1F0lc3-SI Filmik pokazujący montaż wózka przerzutki: Recenzja: TOKEN SHURIKEN OVERSIZED PULLEY SYSTEM written by Phil Mooney I recently built up my new team bike, a Cervelo R5 Disc with a Shimano Di2 drivetrain, and it’s a beautiful machine. One of the most unique and striking parts of the bike is the completely blinged out gold and carbon fiber oversized pulley system on the rear derailleur. It’s big. It’s flashy. It’s definitely a conversation starter. It’s called the Token Shuriken. The Shuriken was designed for speed, and boy oh boy it looks fast and it looks big. The oversized pulleys are there for a reason. When you increase the diameter a pulley, you reduce drivetrain friction by allowing the system to rotate at lower RPMs and reduce the articulation angle of the chain. Free speed? I’ll take it. Another bonus is that the oversized pulley system allows you to add drivetrain capacity to a short cage derailleur, enabling you to run a larger cassette with an expanded range of gears. With my short cage derailleur on a Shimano drivetrain, the largest cassette that could fit was a 28 tooth. With the Shuriken, I can run a 32. Jackpot. Installation was a breeze. I had been putting off the install because I had never tinkered with swapping parts on a derailleur. Installing the Shuriken was much quicker and easier than expected, and the thorough instructions included in the package were easy to follow. Installation will take you less than 15 minutes. Tools needed. 1) chain removal tool. 2) 2.5mm hex key. 3) chain tool. After removing the chain, you unscrew a little screw in the bottom of the cage. This allows the cage to move inward towards the midline of the bike. It will slide out, and you’ll see a spiral tensioner on the cage. Take this off, swap it over to the Shuriken, and twist it back onto the cage. Tighten the little screw and you’re done! No need to adjust cable tension for proper shifting because you haven’t moved anything laterally. Easy as can be. After that, there’s not much more to say. My Shimano electronic drivetrain shifts just like before with no additional noise or play in the system. The only difference I feel is the subconscious knowledge that I’m saving watts by running the most efficient drivetrain possible! The Token Shuriken is currently only compatible with Shimano drivetrains. It retails for $330. It looks cool and makes you faster. It costs much less than it’s $500-$1700 rival oversized pulley system from Ceramic Speed. Token knocked it out of the park with this one. * #ceramic #speed Jak zmniejszyć tarcie między łańcuchem a kółeczkiem przerzutki ? Jednym z sposobów jest zmniejszenie powierzchni kontaktowej miedzy dwoma tymi przedmiotami. Dzięki opatentowanej obróbce nazwanej „Conti-Wave” zminimalizowano powierzchnię styku kółeczka z łańcuchem do maximum. Jednak nie przekroczono granicy powodującej nieprawidłową pracę. Shuriken nadal działa niezwykle skutecznie i bezproblemowo. Dodatkową zaletą tego zabiegu jest również znaczne ograniczenie hałasu. TOKEN'owi udało się zmniejszyć powierzchnię kontaktu między zębami a płytkami wewnętrznymi łańcucha o 82,5% w stosunku do konwencjonalnych rozwiązań. Rozwiązanie to okazało się na tyle innowacyjne iż doczekało się stosownego patentu. Token znów dzięki wieloletniemu doświadczeniu swoich inżynierów oraz profesjonalnemu podejściu do tematu wyprzedza wiele konkurencyjnych produktów dostępnych na naszym rynku. * Kolejna recenzja : socalcycling.com/2021/12/01/product-review-token-shuriken-oversized-pulley-system/
zgłoś nadużycieOstatnio online: 29 sty 2023
Ogłoszenie wystawione do: 31 gru 2022
ID ogłoszenia: 512003547048027
Wyświetlenia: 9
Zobacz także poradniki rowerowe
Wybór fotelików rowerowych dla dzieci jest bardzo duży. Często spotykamy się z pytaniem, jaki fotelik wybrać? Przede wszystkim trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy interesuje nas fotelik montowany do ramy z przodu,...
Polecamy Waszej uwadze serię książkowych przewodników rowerowych „Wycieczki i trasy rowerowe” wydaną przez Wydawnictwo Bezdroża.